Az én szakmámban nem lehet spórolni az igényességen

Azok az emberek, akik befektetési arannyal foglalkoznak, nem spórolhatnak a megjelenésükön. Nagyon fontos, hogy mindig minden a lehető legjobban nézzen ki a környezetünkben. Sokan ezt felesleges rongyrázásnak tartják, de egészen másról van szó. Most egy kicsit erről szeretnék mesélni.

Legyél pontos!

Az üzleti életben fontos, hogy az ember pontos legyen. Én igyekszem minden tárgyalásra legalább öt, de inkább 10 perccel korábban odaérni. Ha valami közbejön, dugóba kerülök, beszorulok a liftbe, így többnyire még van esélyem időben bejutni az irodába. Ha mégis le kell mondanom egy találkozót, vagy elkések valahonnan, azt a lehető legrövidebb időn belül jelzem, akár akkor is, ha csak 3-4 percet jelent. Aki késik, az azt üzeni a másiknak, hogy az ő ideje kevesebbet ér. Ez pedig nagyon meg tudja nehezíteni utána az együttműködést.

Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér!

Sajnos az üzleti életben gyakran előfordul, hogy hatalmas összegek folynak át a kezünkön. Sokszor látom, hogy a fiatalabb kollégáim ilyenkor az egekig emelik az életszínvonalukat: autót vásárolnak, drága étteremben ebédelnek, milliós órát tartanak. Pedig ezzel vigyázni kell.

A bevétel és a profit nem teljesen azonos. Persze ezt én is a saját káromon tanultam meg. Ma már:

  • Nem vásárolok hitelre, kivéve, ha az pénzügyileg valamiért nagyon előnyös. Például, ha ingatlanba fektetek, ezt néha érdemes meggondolni.
  • Nem vásárolok feleslegesen drága dolgokat. Felesleges többnek mutatnom magam annál, mint ami vagyok. A “gazdagok” úgysem vesznek be a klubba.
  • Nincsenek drága hobbijaim, olyasmit keresek, ami tényleg kikapcsol.

Már ez a pár dolog sokat segít önmagában is. Anyagilag nagyobb biztonságban vagyok, a partnereimnek pedig sokkal jobb egy megbízható emberrel dolgozni, mint azzal, akinél a külső mást mutat, mint a belső.

Mindig a megfelelő eszközzel

Erről van egy történetem.

Az előző végemnél a főnököm szerette volna az elegáns csapatépítő buliról készült fotókkal dekorálni az egyik tárgyalót, de mivel takarékoskodott, csak kinyomtatta az irodai nyomtatóval a képeket, aztán laminálta az egészet. Sajnos a napsugarak hamar kifakították az egész installációt.

A fotópapír rendelés nem boszorkányság. Amióta láttam, hogy a “spórolás” hová vezet, mindig ettől a cégtől rendelek papírt. Ingyenes a kiszállítás, és ha jókor rendelek, lehet, hogy más másnap nálam is van a futárral az áru. Plusz pont, hogy nagyon pontosak és precízek, ráadásul biztonságos, barionos fizetés van az oldalon. (Szóval, minőség, pontosság, stb 😉 ).

Lehet, hogy előre a megtakarítás jó ötletnek tűnik, de szerintem nem szabad úgy spórolni, hogy nem a megfelelő eszközöket használjuk a feladathoz. Utólag sokkal többe kerül javítani, mint elsőre jól megcsinálni valamit.

Nyújts egy kicsit többet – go the extra mile

A fenti nyomtatós példa az egyik legjobb a megfelelő üzleti hozzáállásra. Nem ígérnek sokat: ha lehetőség van rá, gyorsan szállítanak, illetve ingyenes a szállítás és igyekeznek egy kis mennyiségi kedvezményt adni azoknak, akik sokat vásárolnak. Ez nagyon egyszerű dolog, nem lehetetlen betartani, az ember mégis azt érzi, hogy kapott valami pluszt. Nekem nagyon szimpatikus az ilyen hozzáállás.

Ha lehet, mindig nyújts egy kis pluszt az üzleti életben is! Ha kávét kínálsz az ügyfélnek, ajánlj mellé egy szelet süteményt is. Ha terméket csomagolsz, ajándékozz egy termékmintát. Éreztesd, hogy számodra is megtisztelő a viszony és szeretnéd a legjobbat adni. Hidd el, ez a kritikus pillanatokban rengeteget számít majd.